VEMW vertaalt complexe regelgeving naar praktische oplossingen voor haar leden
In het kader van de minor Contentmarketing & Community Building aan de Hogeschool Leiden hebben vijf gemotiveerde studenten een strategisch advies ontwikkeld voor VEMW. Hun opdracht: onderzoeken hoe VEMW haar contentmarketing kan versterken én leden actiever kan betrekken via community building. Het centrale thema hierbij was het actuele en complexe onderwerp netcongestie.
Ondanks de complexiteit van het thema wisten de studenten zich snel in te werken. Met een frisse blik, nieuwsgierigheid en grote betrokkenheid brachten zij waardevolle inzichten naar voren die directe meerwaarde bieden voor onze contentaanpak. Hun gedreven inzet resulteerde dan ook in een meer dan verdiende, uitstekende beoordeling.
De studenten presenteerden een toekomstgerichte strategie die nauw aansluit op de behoeften van onze leden en ontwikkelingen binnen de energiesector. Hun advies biedt VEMW concrete handvatten om zich blijvend te positioneren als inhoudelijk leider en de ledenbetrokkenheid te versterken. Als dynamisch contentmiddel ontwikkelden de studenten een korte video, waarin met behulp van AI-gegenereerde scènes op visuele en toegankelijke wijze wordt uitgelegd wat netcongestie in Nederland inhoudt. De video belicht niet alleen de oorzaken en gevolgen van netcongestie, maar laat ook zien welke rol VEMW speelt in het versterken van de positie van zakelijke energiegebruikers binnen dit vraagstuk. Daarnaast laat het zien hoe complexe onderwerpen toegankelijk en helder gecommuniceerd kunnen worden.
Dankzij dit waardevolle studentproject zetten we samen weer een stap vooruit in het bouwen aan kennis, verbinding en toekomstbestendige communicatie.